1 Misteri Gua, Tempe dan Dia...

Tatkala matahari mahu balik tidur, burung layang-layang beterbangan pulang ke sarang, kucing berhenti mengawan, lantas gua pun mengambil langkah sepantas kilat untuk pulang ke rumah..

Throttle minyak motosikal dipulas mengikut nafsu.. "Hmm..boleh pergi takat 115 kmph je.. Badan gua naik lagi la ni..selalu boleh pergi sampai 130 kmph," gua bermonolog dalaman sendirian. Meter motor dan kelajuan maksima motosikal menjadi penanda aras jisim gua. Kadang-kadang tak tepat sangat, mungkin tarikan graviti tak sama di setiap tempat..bukannya salah gua tak beringat.

"Bulan madu di awan biru..tiada yang mengangguuu....." sambil bawak motor sambil uji suara mana tau tahun depan M. Nasir panggil masuk studio.

Tiba-tiba...

Zass...seorang amoy naik BMW saw-Q betul-betul depan motor gua ikut lorong kecemasan. Gamaknya beginilah manusia, makin besar kereta maka makin kecillah otaknya. Bawak BMW, tapi sifat timbang rasa tertinggal dekat rumah.

Setibanya gua di rumah ku syurga ku, tanpa ragu-ragu gua berlari ke jamban untuk menambahkan niali pelaburan bersempena FGVH diseenaraikan di BSKL.

Seeloknya gua  lalu di tepi meja makan, terbau tempe pedas yang menusuk kalbu.

Ohh..mana datang tempe ni? Jiran sebelah kasikah? Gua masuk Wakenabeb ke? Seingat gua, on the way balik dari ofis tadi tak ada pulak gua terjumpa teko ada jin yang boleh kasi wish-wish..

...........

"Abang!!".. sergah seorang wanita tengah 20-an yang tersenyum manis.

Abang?? Gua terkhilaf sebentar..

Owh..tu isteri gua. Gua dah berumahtangga rupanya..hehehe

Selamat pengantin sebulan baru kepada gua dan isteri :)



1 487 batang pen patah:

Hafizah binti Faisal (FizFai) berkata...

Bestnya...Tahniah Achan & wife :)