0 Perjumpaan Pelajar Asahikawa University

Malam itu bulan terang-berderang, bintang berkelipan. Kalau ikut cerita Ultraman, itu maknanya Bapak Ultraman tengah berkomunikasi. Tapi gua tak ambik port, malam ini bakal menjadi sejarah. Gua bakal berjumpa dengan member-member ketika gua belajar medik dekat Asahikawa University dulu dekat Jepun.

Dulu kami selalu berlari-lari dibawah pohon sakura yang menggugurkan bebungga ke tanah. Kami selalu lepak sambil cari pasal dengan geng samseng bermotosikal Jepun atau bosozoku. Kitorang kejar dorang jalan kaki je beb. Tambah tolak semua, kami tak jumpa dalam 10 bulan jugaklah.

++++++++++

Di kedai mamak, dari jauh gua nampak baju saiz XL dipakai oleh lelaki berbadan XS. Gua tak syak lagi, itu adalah Kamarul Ariffin. Gua perhati dalam-dalam mata dia. Anak haram, ikut perangai pakai contact lense ade kaler ni? Muka Jawa mata kaler hijau memang tak into.

"Ehh, Achan.. Lama tak jumpa?" panggil Kamarul Ariffin.

"Biasalah, ni bulan raya. Baru terlepas dari kurungan bulan puasa lepas," balas suara yang tak dikenalpasti.

"Haram jadah,"hati kecil ku bersuara.



0 487 batang pen patah: