8 Konflik Di Malam Raya

Masa : Malam Raya Pertama

Lokasi : Tesco, Taiping

Genre : Konflik Kekeluargaan

Pelakon : Achan Sinclair, Bapak Gua dan Akak Tukang Susun Sayur

----

Gua : Abah ni lah sawi. Tu bukan sawi

Ujar gua sambil memegang sayur hijau.

Abah Gua : Ini lah sawi. Hang pegang sayoq apa tuh?

Gua : Abah la pegang sayur apa entah.

Akak Tukang Susun Sayur : Encik, itu bukan sawi. Itu Siew Pak Choy.

Akak tu tunjuk sayur yang dekat tangan Abah gua.

Gua : Senyum-senyum simpul..ehehe

Akak Tukang Susun Sayur : Adik, sayur yang adik pegang pun bukan sawi..itu KAILAN. Sawi dah habis.

Cis.. Ini semua salah sistem pendidikan negara. Tak ada silibus pasal nama sayur-sayuran.

8 487 batang pen patah:

Faiz Rev berkata...

noob?

achan ko kne rajinkan diri g pasar ni

AlexAlabasta berkata...

At least hang tak tersasar sejauh abah hang, kira B+ la aku bagi kat ang~

meen berkata...

len kali g giant ker, tesco ker... at least bhgn sayur dia ada label. aku guna tips ni gk. huhu~

Bajet berkata...

sama la kita acan aku pun bos aku suh beli sawi aku pg beli kailan.

mr.AwesomeFriday berkata...

acan, tu la gunanya ada bini... ahahahaahaha~

Achan Sinclair berkata...

meen : ni yang tak da tulis ni prob sket

jali : ko skola mana dlu ni?

boy : hahaha..tunggu gua cr bini jap

nil berkata...

ketam ajar anak bjln?

incik neng berkata...

kau memang jimbit hahaa
1st class