0 Resepi Rahsia Kebahagiaan Rumah Tangga

Bangun pagi hisap rokok sambil kira kelajuan pergerakan awan di langit. Kira berapa helai daun masuk dalam swimming pool, kira waitress lalu lalang dekat susur jalan di tingkat bawah. Tengok matahari menyorok belakang bukit, sambil dikelilingi padang golf yang kadang-kadang menjadi 'menu mewah' lembu-lembu di sekitar Harvard Golf Country ni. Gampang aman. Tapi orang kata hidup didunia tak selamanya.

Makanan 5 kali sehari pula sememangnya terbaik, kalau gua pergi keluar bandar nampak KFC, nak makan pun fikir banyak kali sebab kat hotel lagi gampang sedap makanan dia. Kadang-kadang perut gua diisi dengan isi ikan 3 rasa, bebola ikan tempura, sup cendawan, ciken cop, spegeti, kari hijau gaya masakan siam. Kalau setakat ayam tu memang tiap-tiap harilah, sampai gua rasa dalam jangka masa 2 bulan ni populasi ayam di Sungai Petani ni kian pupus. Gua tak heran la kenapa kerajaan terpaksa kutip cukai sampai billion-billion.

Tapi tadi ada VIP datang melawat kami dan...

Kami dihidang...

Kek pisang!!

++++++++++++

Pihak pengurusan hotel perlu ambil tindakan tegas!! Kalau perlu hantar chef-chef ke seminar macam GEMS, silalah hantar dengan kadar yang segera.

OK, hari menu Chef Achan adalah Megi Goreng masak pakai air panas.

Selamat mencuba

notakakipukul : Gua dah lama tak usha CSI sama Buletin Utama. Gua akhiri pos gua dengan lagu Ruby, janda gua dulu zaman pop yeye nyanyian sebuah kumpulah Brit Rock yang berasal dari Jeniang, Kedah.




0 487 batang pen patah: