3 Gua, Abah Gua, Mama Gua Dan Jam Boy London


"Abah, abang nak jugak jam boilanden tu!! Kalau tak esok abang tak mo pi sekolah," ugut gua kat Abah gua. Pada masa tu pun Abah gua mana tahu masa depan gua macam mana kan. Dengan harapan untuk gua jadi doktorlah pada masa depan. Maka Abah gua pun angkat satu jam tangan Boy London pasar malam.

Kalau Abah gua dulu ada degree engineering siap boleh bikin mesin merentas masa, kalau dia usha status gua sekarang sebagai penganggur berjaya, gua pasti dia pasti menyesal atas tindakan membeli jam Boy London tempoh hari.

Memang zaman tu kalau sapa tak ada jam Boy London tu kira dah kodi habis. Pergi sekolah pun jalan pandang bawah sebab tak dak point nak sembang dengan member. Nak tau dah pukul berapa? Jangan harap lu nak tanya member-member. Karang ada yang kena bakar sampai menangis teresak-esak sebab tak dak Boy London. Gua rasa budak time tu sanggup lagi tengok jam matahari berbanding nak tanya waktu dekat member,

Yang bestnya, jam Boy London ni background dia boleh tukar-tukar kaler mengikut suhu. Itu yang gua paham walau pada dasarnya waktu tu gua masih tak pandai nak baca suhu dekat termometer. Member-member gua la cakap. Kalau depa tipu gua, maka secara langsung gua tipu lu lah.

++++++

Satu hari mak gua nak masak kari ikan gamaknya.

"Abang!!! Ni sapa ajaq letak jam tangan dalam peti ais ni??!!!"

Sekian Wasalam...

3 487 batang pen patah:

AlexAlabasta berkata...

Hahaha~! Boy London! Loved dat figgin watch~!

Biaserla tu, tu mmg tempat persemadian normal jam2 BL~

Tanpa Nama berkata...

kanak-kanak tu naif n mulus... -ku tanpa nama-

oniechan berkata...

haha..abg aku aku dlu pon ade jam boy london gk..tp die punye background glow in the dark je..xdela bole tuka2 kaler plak..