0 Harap-harap Kita Dapat Menamatkan Pengangguran Dengan Kadar Yang Segera

Gua tengok mata seorang Brahim sama Jali Bajet. Gua tenung dalam-dalam, masih jelas mimik-mimik kesedihan dalam mata Jali akibat kekalahan Arsenal malam kelmarin. Gua rasa kalau gua ungkit kisah semalam tu, mungkin bilik temuduga tersebut bertukar menjadi medan tempur. Gua diam-diamkan saja, sebab gua pun penyokong Arsenal.

"Who want to start first?" akak penemuduga yang rambut dia dah karat-karat. Kesian, dapat mandi kualiti air yang rendah. Bayangkanlah organ dalaman badan dia macam mana kalau minum air paip, rambut pun dah karat ni kan dalam badan.

"Ibrahim want to start first," gua terus bersuara sambil tuju jari ke Brahim. Gua syak Brahim dah start caci-maki dalam hati dalam bahasa ibunda.

"Okay, Ibrahim. Please introduce yourself and what do you expect from this training?" Akak tu dah start tukar bahasa melayu tadi kepada bahasa omputih.

"My name is Ibrahim, people called me... And I expect to learn a new thing from this training and ..." Ibrahim start membebel tanpa rasa ragu-ragu.

"Okay next, Norzali. How about yours?" Akak tu sambung menjawap. Gua syak akak ni dah memang ada skrip.

"My name is Norzali....Im graduated from...And I would like to sharpen my skills and learn new things..bla-bla," Jali Bajet mengomel.

"Demmit, budak-budak dua orang ni tak cukup menarik pas tu ntah apa-apa depa story. Itak paham langsung. I tunggu budak chinese-look yang hensem tu je," gua syak akak penemuduga tu cakap macam tu dalam hati.

"Okay Harris. You are the last one. Please let me know your points of view,"

"My name is Harris...... I would like to join this program to sharpen my soft skills and I love to learn the new things. I also love to bla..bla..." gua menjawap.

Brahim sama Jali Bajet usha gua dengan nada yang slek sebab gua compile depa punya point pas tu gua goreng kasi lazat. Gua memang kretip..haha

0 487 batang pen patah: