4 Sebabak Drama Bersiri



Sedutan Drama Melayu : Cinta Balqis kat TV3 (Pukul 6.30 pm)

Mak Ngah : Ehh, kau nanti mengorat si Hasan tu. Buat jadi suami ko nanti.

Anak Sedara : Ala mak Ngah, buat pe nak ngorat dia?

Mak Ngah : Habis anak dalam perut kau ni nak bin kan dengan apa? Kayu? Besi? Batu? (Sambil Mak Ngah menepuk-nepuk perut anak sedaranya yang kembung angkara 'perbuatan' orang)

Anak Sedara : Aah, betul jugak kata Mak Ngah. Mak Ngah jangan risau la. Saya taulah macam mana nak ngorat si Hassan tu, saya kan pro.

Mak Ngah : Aah, kau memang pro. Tu perut jadi macam tu, sebab pro sangat mengoratlah tu.

------------

Jarang gua jumpa drama bersiri melayu yang mempunyai skrip yang tajam dan sarkastik. Oh dalam cerita ni ada Memey Norman Hakim..haha

4 487 batang pen patah:

taufiq aqmal berkata...

scene yg minah 2 mula2 menyanyi kat tepi dekat umah aku..haha

taufiq aqmal berkata...

* tepi pantai

Achan Sinclair berkata...

Perrghhhh..kenapa lu tak buat-buat lalu kat tepi konon-konon lu cinta rahsia dia

Tanpa Nama berkata...

Ada nama berkata: "Aku rase sebab direktor nak wat unexpected ending kat citu..maybe brader taufiq akan jadi hero d akhir cerita??x siapa yang tahu..."