4 Siri Gua mlwn Malaysian Airline System

Bak kata pujangga, kera di hutan disusukan tapi anak di rumah mati kelaparan. Kali ni gua bukan nak cerita tentang Darwin Theory atau siri autopsi gua jalan-jalan pergi zoo tengok kera. Kawan-kawan gua banyak perangai macam kera dah. Tak payah bayar tiket masuk zoo. Membazir.

Malam tadi Santa tak tinggalkan kereta Roll Royce dekta depan rumah gua. Mungkin dia tak sempat singgah kot, rusa dah letih. Tadi gua baru usha Home Alone 1, cerita zaman gua kanak-kanak la ni. Dulu-dulu lepas tengok cerita ni, gua sentiasa mengharapkan pencuri masuk rumah, bajet nak mengena pencuri lah. Tapi dalam cerita ni ada satu persamaan dengan aktiviti gua sepanjang hari ni iaitu kegigihan mencari tiket kapal terbang malam krismas.

Dalam cerita ni mak dia kalut cari tiket flight nak jumpa anak dia yang dia tertinggal, tapi gua pulak nak jumpa Abah gua kat Sabah.

Kisahnya begini,

Gua beli tiket yang sepatutnya bergini rupanya

25 Dec 2009 Kuala Lumpur - Kota Kinabalu 3.30pm
1 Jan 2010 Kota Kinabalu - Kuala Lumpur 3.30pm
Tapi tadi time kat airport, time gua kasi tiket flight gua time nak check in. Akak kaunter tu tanya, "Dik patutnya, adik sekarang naik flight dari KK ke KL. Macam mana adik dah sampai KL ni?"

"Wadafak kak?" gua dah mula janggal. Rupanya tiket gua macam setan tarikh dia.

1 Jan 2010 Kuala Lumpur - Kota Kinabalu 3.30pm
25 Dec 2009 Kota Kinabalu - Kuala Lumpur 3.30pm

Ohh..gua dah konpius. Macam mana nak buat. Gua ambil tindakan, hisap rokok kasi tenaga sikit. Then gua setting ngan akak tu untuk naik flight hari ni jugak. Maka after deal ngan akak tu dia bagi gua masuk dalam standby list. Maknanya gua boleh naik flight kalau ada passenger tak check in atau miss flight, so ill be replaced him. Tapi akak tu kata chances masih senipis kulit bawang sebab ada 30 orang lagi standby to KK. WTH?

Gua kena tunggu first flight pukul 2 pm. Kalau flight tu penuh, nama gua akan diheret ke sesi penerbangan seterusnya. Dan gua tunggu dah beberapa kali seterusnya. Pukul 3pm, 5pm, 7pm dan akhir sekali penerbangan ke KK adalah jam 9.50 pm. Gua punya harapan dah hampir punah, gua ah setting nak tidur kat airport malam ni. Hotel semua penuh, malam Krismas katakan. Kalau gua terpaksa bertempur dengan pasukan polis KLIA pun gua sanggup, janji gua dapat pergi Sabah. Tiket harga RM1238 beb, tak kan nak biar MAS untung besar.

Maka akhir sekali, rezeki anak-anak, gua dapat jugak placing untuk last flight dan nama standby terakhir sekali. Gua dah nak nangis dah. Gua selamat tiba di KK pukul 12.30 am tadi. Ni antara koleksi gambar gua time melepak hampir 12 jam kat KLIA tadi. Dah macam cerita The Terminal pulak. Laptop habis bateri, gua buat punk duduk kat sebelah ATM machine. Share lug dengan mesin ATM..haha

*Time ni gua datang-datang bajet terus melepas..damn

*Situasi gua ni memang menggambarkan gua berada di Malaysia Airort..ahah

*Pak cik mak cik pergi umrah ambik port terbaik nak landing. Maka gua banyak berseteru dengan golongan dorang la untuk mendapatkan jajahan terbaik.


*Gua naik mual lepak dekat standby counter ni, pukul 1 pm datang sekali. Pukul 2.40 pm, 4.45 pm, 6.20 m, 9.15 pm.. Patut gua mintak kerja kat kaunter ni terus.

*Gua dah pandai ambik port kat Mekdonald, beli air RM3 duduk berjam-jam..

*Siang

*Maghrib

*Malam terus haa..

*Suatu motto yang memang membuatkan gua nak mintak training kat Taliban, pas tu bom KLIA. Experience the slowest, hardest and the most unconvenient travel..hak tuih

*Finally Im in Sabah..Damn

4 487 batang pen patah:

faris berkata...

ish3..giler r..
kes naya ni acan..
kompem2 kuar abes sumpah seranah
rugi btol aku x dak kat ctu
leh gak tgk muka ang nangis..
haaha...melawak ja noh

Abang Ben berkata...

camana boleh jadi camtu eh?

Achan Sinclair berkata...

faris - aku xnangis..tapi time tu memang kesabaran tahap tinggi r..kalau dok berlagha bahu dengan orang pun boleh jadi ada parang terbang

Bro Ben - Gua tak boleh nak menyalahkan mana-mana pihak sebab masing-masing arikhada saham kesalahan. Akak kaunter yang time gua tempah tiket tu pn boleh silap taruk tarikh, gua pun satu tak check tiket tu betul2

AlexAlabasta berkata...

Alhamdulillah selamat sampai. Bercuti dengan gembira ya bro?