4 1Entri 1Malaysia #14 : Autopsi Menakluk Gua Tempurung & Memburu Durian Part III

"Assalamualaikum," budak masjid yang duduk kat tingkat atas rumah aku memulakan bicara. Lembut aja bunyinya.

"Waalaikumsalam," gua jawap sambil sandang beg Deuter kaler merah. Gua usha kopiah kat kepala dia dan keadaan langit yang dah mula gelap, gua syak mamat ni nak ke masjid. Budak masjid mesti pergi masjidkan? Tak kan nak lepak kat Pusat Snuker Champion pulak.

"Anta baru balik dari rumah ke?" mamat tu berana-anta dengan gua. Selamat gua paham ana-anta, gua dulu sekolah ada ambik Bahasa Arab Komunikasi.

"Tak lah, baru balik gua," jawap gua selamba sambil buat muka.

Mamat masjid tu beredar bila dengar jawapan gua. Gua syak mungkin gua kena caci maki dalam bahasa arab kot sebab jawapan gua tadi.

-------------

Semalam gua bersama beberapa rakan-rakan memulakan penjelajahan yang cukup thrill, lagu tema penjelajahan kami adalah Thriller nyanyian MJ. Master plan budak-budak sebenarnya nak ke Gua Tempurung. Gua sebenarnya pernah ke Gua Tempurung tahun lepas, dan disebabkan Gua Tempurung tu best macam eskrem cornetto perisa strawberi, maka gua nak join sekali.

Ketika hari kejadian, kondisi badan gua tak berapa nak power. Kepala terseliuh, kaki asyik krem diakibatkan headbanging melampau pada malam sebelum hari kejadian. Memang gua dah sedar usia sebenarnya penghalang kepada kemampuan fizikal. Macam enjin dah power, sekali body kereta rim bengkok, bumper dah jatuh, cermin retak. Lu lenjan 160 kmj ok lagi, tapi lepas lenjan memang lu letih sikit la, nak kena kutip bumper, lampu, wiper, rim, drive shaft kat atas jalanraya. Maksudnya kekuatan body kena setara dengan kekuatan jiwa, kalau tak nanti nescaya menderita.

Tapi disebabkan gua high determination guy, gua kuatkan semangat untuk ke Gua Tempurung. Peserta yang ikut semuanya 11 orang termasuk gua, 8 orang laki dan 3 orang aweks. Budak-budak ni dah kena basuh dengan beberapa pihak yang mengatakan Gua Tempurung tu gila babi thrill macam nak naik Gunung Everest. Kasut tercabutlah, seluar koyaklah dan tak kurang yang kata boleh mati kalau masuk gua tu. Gua potong hujah-hujah mereka dengan menggunakan pengalaman gua, gila apa bunyi masuk gua macam nak pergi perang. Rilek-rilek sudah, orang dulu sempoi je bikin gua sebagai rumah. Best, sejuk, gelap dan sesuai untuk penidur-mpenidur hardcore , cuma tak dak Astro ja. Payah sket nak tengok bola, kena g mapley.

Gua malas nak menulis, ushalah cerita bergambar gua ni.


*Ini muka tak penat lagi, bajet stimina macam Watson Nyambek.



*Kami jumpa batman dalam gua. Dia pandai berlakon teater.


*Kat sini kelemahan gua terserlah. Habis semua ilmu silat gua keluarkan, semuanya tak mampu menangkis KEGAYATAN gua!!



*Belakang tu ada kerusi mable, tempat lepak komunis curi tulang time darurat kata Pak Mat (guider)



*Badan gua berasap. Serius!! Mungkin sebab kuat smoke sangat ni!! Ohh..kat sini gua minum air gua tu sampai kenyang.


*Pek boleh bantai cuci stokin yang mana dah hampir 5 tahun tak tercuci. Dengar kata lepas gua balik Gua Tempurung kena kuarantin.


*Ohh man..this picture was taken right after we found out exit way..pancit superr!!!



*Ape kelas dah masuk gua tak makan makanan mentah. Kami ke Sushi King untuk menikmati ikan mentah. Baru thrill!!



*Muka dah jepun makan sushi king, memang Shun Ogari lah gua. Ohh ya, di sebelah kiri gua Nur dari Melaka dan Naiem dari Ganu. Gua dah cakap gua orang Taiping, bukan Shun Ogari. Diorang tak caya!!

*Sushi Queen, baru jadi janda. Laki dia tinggalkan Chain Restaurant Sushi King kat dia sebagai wasiat.


*Budak-budak ni berpakat nak bawak pelancong dari Jepun (gua) makan durian. Gua ikutkan je.



*Gua ingat gua paling power makan durian. Akhirnya gua dah jumpa 'Pemburu Durian' sejati. Tangkas, Senyap, Tepat, Lincah dan Ayu. Ini memang boleh masuk tabloid Metro.



*Perut kenyang suka hati, hisap rokok cepat mati!!


*Destinasi terakhir, Cendol Pulut Gopeng!! Boleh bawak gaduh la jugak!!
*Chow, awek sama dengan bukan weeekkkk!!


*Penantian suatu penyeksaan, tu la sebab ramai dari mereka masih membujang.


*Pose manja gua untuk peminat-peminat!!

4 487 batang pen patah:

HambaAllah Yang Memakmurkan berkata...

salam bro,

ko gi sushi king ni ko mmg dah aware ke dia takde halal tu sbb ape? atau ko mmg tak makan makanan2 dia yg tak halal tuh?

kalo ko tatau lagi, check this out:

http://blinkerszone.blogspot.com/2009/04/sushi-di-sushi-king-ada-mirin-sah-tak.html

http://lepaktime.blogspot.com/2009/08/sushi-king-halal-ke.html

Hem..tak salah aku kicap manis dia pun ade mirin. jadi, berhati2~ elakkan makanan yg was2

Achan Sinclair berkata...

Salam AO..

Thanks for info..

bro dayah berkata...

bro, aku nak bawak ko g tempat yg lagi tinggi dr tangga Gua Tempurung tu..mesti comey je ko takut2 turun kn? ahahah..rindu ko la bro~ahaha..ghey nye aku~~ :p

sarhanah berkata...

acan.. jom g buru durian...

tp part turun tagge tu mmg acan sepi dan terus sunyi. gayat la tuh~ hahaha