0 Penahanan ISA Ke Atas Gua?

Pedih pepalih, itu antara perasaan yang bercampur baur sekarang ni. Gua sekarang sedang dikurung oleh pihak kementerian kesihatan di Hospital Besar Ipoh kerana disyaki mengidap H1N1. Bilik gua besar 10 kaki x 10 kaki. Tak ada TV dan tingkap, Cuma ada ada tandas dalam bilik ni. Gua tak boleh keluar dari bilik ni selama seminggu. Stok rokok selamat gua dah simpan secara sembunyi, seterer-terer pihak Kastam Singapore pun belum tentu boleh trace stok gua. Ini semua hasil didikan di asrama dulu dalam subjek ’Ayuh Menyeludup Rokok Masuk Asrama’.

Bab bosan lu jangan ceritalah. Selamat gua ada simpan cerita-cerita evergreen seumpama Con Air, You’ve Got Mail, Forest Gump dan beberapa filem yang ditayangkan ketika gua menuntut di SRK Seksyen 19 dahulu. Memang gua sekarang mencari mode-mode evergreen, layan pun lagu-lagu lama-lama Lee Ann Rimes, Stevie Wonder, Beatles, Celine Deon dan Boyz II Men..ini memang classic kaw. Macam iklan pencuci pinggan cap Trojan lakonan Rosnah Mat Aris.

Gua ditempatkan dalam wad isolasi. Nurse yang masuk bilik gua pun pakai arpon, glove 2 lapis, mask, visor, spek plastik, shoe cover sama sarung rambut. Dia handle polisterin nasi je pu, tapi pakaian macam handle radioaktif. Tapi gua syak nurse yang jaga syif petang ke malam ni cun dan tak kahwin lagi, mungkin gua kena compete sama Mat Rempit Greentown kalau nak ayat dia. Lu doa gua cepat sembuh.

notaKaki : Tadi pihak klinik UTP call gua, tanya kenapa gua terus ke Ipoh dan tak refer kat klinik dorg? Gua rasa dengan panadol dan ubat batuk tu, gua rasa tak payah susah-susah orang ambik degree in medicine kot. Baik gua pergi Kopetro beli panadol sepapan sama ubat batuk cap ibu dan anak. Tak kan nak tunggu ada budak yang dah berlalat dekat Bilik Kuarantin tu baru nak ambil tindakan serius?.

0 487 batang pen patah: