2 Kehidupan Seorang Pelajar 2

Budak-budak dah start masuk kampus balik. Seronok dapat cuti H1N1 secara mengejut, para pensyarah pun terkejut sampai tak sempat nak kirim assignment dekat budak-budak. Budak-budak, nama pun budak-budak, apa lagi bukan main seronoklah. Hooray!! Ada yang bercuti ke Kelantan, ke Sarawak. Tolak tak ada duit berjuta macam Richard Garriot aja, kalau tak mau ada yang bercuti naik ke angkasa lepas.

Gua punya percutian? Sekarang ni ekonomi pun tak berapa nak padu, beg duit pun tebal dengan kad aja. Ekonomi melecet katakan. Maka percutian gua dalam radius RM10 minyak kereta pergi balik, tol kurang RM5 pergi-balik. Kerja pun banyak lagi, penyelia gua dah start tanya progress report Projek Tahun Akhir gua. Projek Tahun Akhir gua pun jalan slow-slow, laju sikit dari siput babi. Dalam progress report tak boleh tulis progress semua sekali, nanti gua hilang modal untuk progress report yang seterusnya. Baru penyelia gua nampak gua senantiasa ada progress.

Ohh.. Ini minggu, abang Amy Search datang UTP. So minggu ni misi gua adalah untuk menghafal bait-bait lirik lagu Search, nanti time konsert konvo baru junior-junior kagum tengok gua hapal lirik lagu 'Cintaku Hilang Bisanya'. Izhar Hasim Hamzah pun dengar kata nak turun Tronoh, kerja kapal tengah cuti gamaknya. Atau risau dengan lanun Somalia, gua nampak rokok gua hujung minggu ni ditanggung penuh oleh kelasi kapal minyak ni. Beliau datang hari Ahad, semata-mata nak tengok Aizat AF.

Bedebah apa nak hafal lagu 'Hanya Kau Yang Mampu'??

2 487 batang pen patah:

Abang Ben berkata...

AMY datang??? Dasat sungguh... berkobar2 gua nak balik cenggini!

Achan Sinclair berkata...

Hahaha...tak pa..nanti gua jerit pheewitt kuat2