2 Kadang-kadang Kita Membazir Tak Kena Tempat

Huaaarrgghhh...bangun tengahari memang seronok. Sebelum meneruskan agenda-agenda gua seperti melawat rakan-rakan berhampiran, pusat-pusat snuker dan kedai-kedai mamak di sekitar Lembah Klang, gua perlulah setting diri gua sendiri. Bangun-bangun tidur kenalah mandi, apa nak jadi kalau bangun tidur tak mandi. Tak kiralah jam berapa lu bangun, yang penting mandi.

Tuala gua selinsing di atas bahu, dengan semangat takut air gua beranikan jugak diri gua untuk mandi. Sabun Lux kaler pink gua memang gua pastikan tak kehabisan stok, ini demi memastikan badan gua bau macam Erra Fazira. Baru kawan-kawan tak benci.

Untuk memastikan kecantikan kulit muka gua berterusan, gua picit pencuci muka dalam setengah inci. Gosok dekat muka kasi buih naik sikit, baru rasa macam berlakon iklan Face & Lovely. Tiba-tiba gua rasa ada yang tak kena, kenapa gua punya pencuci muka rasa sejuk. Seingat gua Clean and Clear tak ada perisa pudina, gua punya perisa epal. Gua ambik buih 'pencuci muka' gua, gua tenung dalam-dalam. Celaka!! Rupanya gua cuci muka pakai ubat gigi, patutlah sejuk!! Beberapa bulan lepas gua sabun badan pakai ubat gigi jugak. Mana tak cepat ubat gigi gua habis..Bedebah!!

2 487 batang pen patah:

Bajet berkata...

Jangan sampai termakan ubat gigi sudah.

Achan Sinclair berkata...

dah kenyang gua makan ubat gigi dari kecik