3 Gua, Motorsikal, Mapley dan Cikgu Fizik

Ketika gua muda remaja...

Gua press minyak kuat-kuat, kasi motor pergi laju sikit nak balik UTP. Kasi budak-budak rempit Tronoh kagum sikit dengan motor RGV yang gua pinjam dari Afi. Semangat berkobar-kobar gua tak surut lagi lepas gua saksikan kemenangan Arsenal 5 minit lepas.

Meter motor dah capai 140 km/j.

"Kuat motor budak ni," bisik gua dalam hati kuat-kuat sebab bunyi angin kuat sangat.

Gua dah nampak pintu masuk UTP dan gua dah ready nak masuk gate UTP.

Tiba-tiba...

**********

"Sial apa motor ni tak ada brek kaki???!!!!!" keadaan gua jadi tak tentu arah bila kaki nak tekan brek, tapi tak ada pedal brek.

Karang kalau gua tarik brek tangan pada kelajuan 140 km/j ni kang tak memasal melayang nyawa. Maka gua layankan saja momentum motorsikal ni.

**********

Jauh jugak jarak diambil untuk motorsikal ni nak berhenti. Mungkin diakibatkan inersia gua tinggi kot.

3 487 batang pen patah:

Tanpa Nama berkata...

kadang-kadang kita blagak macho xkena tempat... -ada nama-

Achan Sinclair berkata...

Kadang-kadang kita tak sedar potensi kita 'boleh pergi jauh'

Bajet berkata...

Haha. Ko memang la acan. Berkeyakinan tinggi.