0 Autopsi #5 : Pertunjukkan Amy Search 'Berbaloi-baloi'



Gua malas nak komen banyak tentang persembahan Amy Search sebab gua memang tengah 'hai'. Kedatangan Amy time gua baru nak start makan ayam golek tajaan Iffat Rukaini, tapi tak lari ayam tu kalau nak dibandingkan dengan Amy. Amy boleh lari.

Starting lagu Tiada Lagi, tak ada salam terus menyanyi. Entah mana-mana sekolah agama yang ajar adab macam ni. Tak pa, gua maafkan dan gua join layan sekaki. Gua berada di seating area, tapi gua bikin keras berdiri sambil banging macam selalu mat salleh buat kat moshpit Woodstock. Apa barang duduk diam nyanyi lagu Amy, baik gua pergi Hiburan Minggu Ini.

Pak Gad ada juga try-try suruh budak-budak ni duduk, maka duduklah mereka. Cis, tak istiqamah langsung budak UTP ni, kejap duduk kejap berdiri. Gua bersama Mok dan Serul mengambil langkah untuk tegak bediri, buat-buat tak takut mati.

Amy Search punya showmanship memang celaka smart, siap dia turun pentas salam ngan crowd. Cuma dia tak datang tempat gua aja sebab dia perasan crowd tempat gua ni perangai macam pelesit, kalau dia datang jugak mau ada yang kena campak buat bodyslam. Dia pun bukan muda lagi, dah 51 tahun. Tak larat nak bikin bodyslam da.

Hampir kesemua lagu gua dapat nyanyi dari bawah pentas dengan jayanya, cuma gua tersangkut pada lirik lagu Aku Dah Bosan tu pun ikut nyanyi slow-slow. Takut nyanyi kuat-kuat orang perasan gua salah lirik. Sampai lagu penghujung, Isabellah didendangkan. Budak-budak dah hilang kawalan, berdiri sambil menjerit. Pak Gad memang tak berkesan, nak kena panggil FRU baru jalan gamaknya.

Secara keseluruhan gua memang puas hati, lagi-lagi dapat dengar Amy sebut 'berbaloi-baloi' (iklan Celcom) secara LIVE. Namun sedikit kecewa kerana lagu Pawana tak ada dalam list lagu.

*Lepas nyanyi memang kena recharge energy. Tuan Haji Amy tak ajak gua join sekali, kalau tak boleh gua sponsor Mild Seven sebatang dua sambil kongsi resepi masakan cina.


Sumber Gambarajah : Izzat Helmy

notaKaki : Gua memang tak paham dengan sapa budak perempuan yang bawa banner Aizat semalam, merepek-repek.

0 487 batang pen patah: