2 Rekod Gua, Amy Search dan Gerai Burger

Semalam gua telah cipta rekod dalam hidup gua dengan melepak di stall burger sampai hampir ke subuh. Gerai burger tersebut adalah milik Ucop, rakan sekolah gua yang dah hampir 7 tahun gua tak jumpa. Dia siap ada branch lagi beb. Cool.

Seperti yang dinyatakan dalam post sebelum ini, gua dilanda wabak kemiskinan. Maka apabila dijemput lepak stall burger, gua dah nampak masa depan menu makan malam percuma gua malam tu. Persediaan kena rapi, gua melayari internet dulu kasi cari kord-kord gitar lagu yang femes sekitar akhir 80'an dan awal 90'an. Gua dah sedar, untuk mendapatkan Burger Ayam Special gua perlu juga mendendangkan beberapa lagu rock kapak kepada kaki-kaki lepak di sekitar stall tersebut.

Tak main la duduk lepak atas kerusi plastik. Gua dan rakan-rakan gua (Kecik, Tajul & Ucop) membuat sedikit anjakan paradigma dengan menaik taraf melepak kami ke tempat isi muatan bahagiatn belakang Ford Ranger. Perrghh.. cool macam naik lori. Selepas kehabisan modal, Kecik mula suruh gua main lagu Search, Wings ke?

Gua terkesima dan terambil hati. Tetiba gua teringat lagu Pawana dendangan Search. Itu merupakan ranking lagu number 1 yang gua nak jamming tapi tak kesampaian hingga kini. Agak-agak bila lah dapat gua jamming lagu Pawana sebijik macam dalam show dorang?



*Ini versi Hillary, bunyi solo memang lain la. Tapi tetap cool.

Ahli kumpulan Search bertukar sikit dan banyak muncul spekulasi-spekulasi. Macam kemasukan semula Hillary Ang mengantikan tempat Kid. Ramai yang buat perbandingan antara Hillary dengan Kid, ada yang kata Hillary best sebab main clean (ye la dah sessionist), ada yang kata Kid tapping power macam Van Halen. Pastu dulu kan Yazit keluar kejap, diganti dengan Lola (XPDC). Ramai juga bandingkan 2 orang tu, Yazit main macam baca sifir la, Lola main beremosilah. Tapi gua sedar, Lola main memang berat ke bunyi metal.



notaKakiCari : Bilalah Amy Search nak terserempak gua kat mapley, pas tu ajak gua join sekali perform lagu Pawana time konsert kat KL bulan 8?

2 487 batang pen patah:

Ahmad Ikhwan berkata...

babi,kalo aku balek nanty ko tak lepak dgn aku bersame kecik dan tajol dan lain2,mmg aku putus sahabat dgn ko wahai syaitan gemok!!hahahahaha..selambe kite layan pawana dkt gerai pak usup kambeng!hahaha

Achan Sinclair berkata...

aargghh...cucu angkat hitler..ko balik malaysia masa ngarut-ngarut..malas gua nak layan