0 Jom Melancong Ke Malaysia


Semalam gua meronda-ronda ke sekitar ibukota selepas menikmati Spegetti Meatball Bolognese dan .... (gua tak tau nak sebut, bunyi macam Al-Capone) di William, Taman Mayang. Memang kasar la tahap kekenyangan dia, jalan pun dah kena bongkok sket. Dah rasa kulit perut dah habis tarik.

Rasa mau jadi urban sikit, kami lepak di sekitar The Street, The Curve. Saja mentelaah awek-awek urban tak tepi Laundry Bar. Gila beb...awek KL tu, baju dorang kalau lipat tu boleh muat dalam poket gua. Sebagai seorang lelaki normal orietasi seksualnya, mana boleh tak pandang. Rugi beb!

Kemudian gua ke Kg Baru pulak, scene yang berlainan tapi bagi gua masih dalam kategori masalah sosial juga. Budak-budak belasan tahun yang bertindik 2-2 belah telinga, hisap rokok, dah tu siap ada rokok spare kat celah telinga, naik motor ke hulu-hilir rembat motor abang. Yang di tahap sekolah rendah pulak, berlagak aksi dengan basikalnya. Pelbagai adegan ala Farid Kamil berjaya dijayakan oleh adik-adik tersebut walaupun hanya berbekalkan basikal chopper.

Dah tu kat Kampung Baru tu tak mau ramai pulak Mat Salleh melancong kat situ. Memang gua rasa persepsi mat salleh kat situ mungkin wow.. This is Malaysia, truly Asia. Memang sukseslah perancangan kerajaan dalam mempromosi Malaysia ke seantero Malaysia.

0 487 batang pen patah: