2 Gua, Deen dan Swimming Pool

*Persahabatan Antara Benua

Gambar di atas adalah gambar gua (terang) bersama Izzudin aka Deen Zaufan (malap). Gua pun sering sangsi, gua pun ahli kumpulan Zaufan tapi tak pernah..tak pernah sekali pun budak-budak panggil gua Achan Zaufan. Mungkin berkait rapat dengan akhlak.

Gua dan Deen adalah perenang tegar, tapi sumpah kami tak kenal sorang pun nama perenang Malaysia. Setiap minggu paling cikai 2x kali kami ke kolam renang. Orang kata berenang baik untuk suara, mungkin inilah punca suara gua iras-iras Josh Groban.

Kami adalah penggemar 'Kuak Dada', sekali-sekala je try 'Free Style' sebab pernafasan tak berapa nak utuh lagi. Tapi tujuan gua menulis kali ini adalah berbaur ugutan kepada Deen. Sejak gua di Sabah ni, setiap hari gua meluangkan masa 30 minit pada waktu pagi dan 30 mint pada waktu petang untuk memantapkan kemahiran gua. Mana tau, gua balik semenanjung Jumaat ni berenang aja. Jimat dah kos minyak kapal terbang dan cukai airport, tu belum kira nasi lemak RM9 dalam kapal terbang tu.

Sekarang gua dah cantik dalam penggayaan pernafasan Free Style, berenang pun smooth je. Tak ada percik-percik macam naik jet ski. Deen mesti jeles ngan gua kan? Jangan marah, nanti kaler lu bukan jadi merah, tapi jadi maroon.

Gua berikrar. Lepas ni gua nak fokus kepada 'Kuak Rama-rama'. Sekarang ni gua dengan Deen masih ada 3 fasa lagi sebelum berjaya menguasai gaya ini. Sekarang kami di Fasa 2, atau lebih dikenali sebagai 'Kuak Beluncas' (sila rujuk gambarajah dibawah sebagai panduan hidup).



*Sekarang kami di Fasa 2 (dalam bulatan)


Doakan kami berjaya.

notaKakiRenang : Dengar berita angin Deen nak kahwin hujung tahun ni. Siap nak sembelih burung unta lagi bikin kenduri. Bukan main tip-top. Semoga Deen bahagia di hari persandingannya tanpa menjemput gua... T_T

2 487 batang pen patah:

din berkata...

gua x heran a lu da spend setgh jam tiap pagi dan petang..gua pun kt cni trening jgk taw..jgn ingat lu sorg..haha..weh, khabar angin yg ko dgr tuh palsu, apetah lagi burung unta spt yg diwar2kan..celah mane aku nk sebat..

Achan Sinclair berkata...

Hahahaha..baus!! latihan membawa kesempurnaan..brung unta? ko boleh beli telur dia skang..kira ko ternak stat skang ni..ujung taun ni bule pakai bikin kenduri