9 1001 Kisah Wanita Dalam Hidup Gua

Kisah 1

Semalam pergi Low Yatt..tukar power supply. Kuasa tak berapa power, laptop tak hidup. Gua mengaku gua tak belajar subjek Elektrik, tapi gua tau Hukum Tangan Kiri Flemming.

Sampai kat kedai Apek tu, gua keluarkan laptop gua. Suruh Apek tuh check kuasa yang diperlukan untuk menghidupkan laptop gua. Agak-agak kalau pakai bateri AA boleh hidup, memang ok. Esok pagi-pagi gua kumpul bateri AA, ketuk-ketuk kemudian kasi jemur bawah cahaya mentari, kasi power kuat sikit. Ntah siapa-siapa ajar aku teori ni kat asrama dulu..macam gampang.

Kelmarin time gua beli power supply tu, ada amoy usha gua lain macam. Dia kata baju gua cute. Tapi gua tau, dia nak puji gua gua cute tapi dia malu. Hari ni dia usha laptop gua lain macam. Gua sedar laptop gua memang tak boleh tahan, stiker kat belakang laptop gua memang ada lain macam sket. (Boleh rujuk sini). Kemudian dia comparekan baju 'We Will Rock You' gua dengan laptop gua. Then dia terus amik gambar.. Tu alasan dia nak amik gambar gua. Gua tau. Tapi oleh kerana dia adalah seorang AMOY..gua biarkan saja.

-----------

Kisah 2

Tempat Kejadian : Kaunter Tiket Wayang, Times Square

Times Square memang terkenal dengan budak-budak goth. Gua menyampah gila, rasa nak sula dorang pakai payung koyak-koyak dorang. Apa ingat cool pakai payung koyak dengan stokin kaki jarang? Tapi kali ni gua abaikan mereka. Gua fokus terus kepada cerita.

Gua usha wayang dengan Zali Bajet. Memang bujang, ajak Skin tak bleh. Dia pergi rumah abang dia lah, apa-apa aja alasan dia. Gua ngan Bajet beratur panjang. Ingat nak usha Terminator, nampak macam gempak. Sampai dekat 10 orang lagi turn kami, kami nampak sesuatu. Iaitu awek penjaga tiket yang gila hot. Lawa, suwwett, ayu dan 4 bintang setengah.

Gua asyik mengira-ngira samada turn kami akan ke kaunter awek tu atau mamat rambut pacak kat sebelah. Ikutkan hati nak aja jemput orang belakan ke depan kalau turn ngan mamat rambut pacak tuh. Tak cool langsung.

Bersyukur kehadrat Illahi dengan limpah kurnia-Nya dapat kami ke kaunter awek chun. Sebelum dia sempat bertanya 'cerita apa?' gua potong dulu. Cari info tentang dia, 'apa nama?' dan namanya Aishah. Memang cute. Baru habis cuti semester pertama mungkin.

Aishah tanya..

Cerita apa?

Terminator Salvation pukul 5?..jawap gua sambil mengigit hujung kaki spek mata Reben gua..bagi nampak Romeo.

Ala...boleh duduk seperate tak? Sebab kalau nak duduk sekali ada 2 seat je..kat depan sekali..Jawap Aishah manja..

Hmm..usha muvi lain. Night at Museum ke? Balas gua, sebab gua lelaki yang suka deny. Sebab ia menunjukkan gua lelaki yang ada authority.

Ala..seat dia pun sama jugak ada 2 seat kat line depan sekali.. Balas Aishah lagi..gua dah susun ayat nak ajak dia usha wayang dengan gua. Nak aja tinggalkan Bajet keseorangan.

Ok..I think Terminator better.. Gua cakap omputih kasi nampak sophiscated.

Alamakk..seat tadi dah ada orang beli..
Aishah membuat kerjanya sebagai penjaga kaunter berkaliber..

Shit. Monolog dalaman gua. Mana boleh mencarut depan target, gua kan lelaki sophiscated.

Okay..Night at Museum la.
Gua balas sambil tunjuk muka kecewa dengan harapan dia rasa bersalah dan ajak gua tengok wayang dengan dia.

Betul ni nak duduk seat depan? Tanya Aishah bimbang dengan keputusan gua.

Betul. Balas gua.

Betul ni? Tanya Aishah lagi dengan nada yang gila babi manja.

Betul!! Gua dah perasan, kaki spek gua dah pendek sebelah sebab gua kunyah dari tadi.

Tadaaa..Bajet jua duit bayar tiket.

Memang lepas ni gua target nak ajak Aishah usha muvi Syurga Cinta lepas kepulangan gua dari Sabah.


notakakiWanita : Gua syak skang ni musim mengawan dah tiba.

9 487 batang pen patah:

AlexAlabasta berkata...

Seb bek kua ngan Jali, kalo ngan aku mau jer starlite dahi ko depan Aishah. Miang tak kene tempat~

Bajet berkata...

Time tu aku hanya terdiam seribu bahasa melihat Aishah tu. Tak sempat nak starlite Acan.

incik neng berkata...

kalau ak mmg dah bagi kaki...spek mate pendek


"mmg ade style"

Kersani berkata...

aku rasa macam boleh bayangkan je si aishah ni...

ada cun mcm jang na ra tak? :P

hehe!

Achan Sinclair berkata...

NymQ

OK lah tuh...gua kan Romeo. Ko ingat apa nak stalite dahi gua suka2..ingat dak form 2 ke?

----------

Si Jimat

Haa...memang watak ko kena play roll tu je..diam..sebab nanti kalau ko bersuara..mau berlari awek tu..

----------

Neng

Serius dow..tak perasan benda2 remeh ni...

---------

kersani

Gila hot...kalah minat yang nyanyi lagu korea yang terkinja-kinja tu

Shafreen berkata...

Gile gersang r achan...ha4

encikBoy berkata...

weh.. cube ko tgk feed list ko, aku buka blog ko dari mner? hua3

Achan Sinclair berkata...

acapie..

ko tau musim mengawan macam mana??

--------

boy

dari mana? aku dah lama tak access feed ni

encikBoy berkata...

Taken from the feed ::

Pontiac, Michigan arrived on "Broken Pen: 1001 Kisah Wanita Dalam Hidup Gua"


nape aku dari Michigan neh? heran neh...