2 Tips #1 Hilangkan Kebuhsanan Ketika Mentelaah Pelajaran

Biasanya kita akan menghadapi masalah buhsan ketika mentelaah pelajaran. Bila gua buhsan study, gua suka buat benda pelik-pelik. Tapi paling kerap adalah gua susun strategi gulingkan awek. Itu memang gua minat. Bila rakan-rakan buka topik, gua takat amik port biasa-biasa aja. Tak sia-sia ambil 'Stategic Management'. Antara contoh perbualan

4:04 am (Waktu Tempatan)

Kejadian : Selepas gua test satu awek ni dan keputusan positif.
Kaedah : Cuba Jaya

naz*r: ngahaha
cam haram~
takpe
nnt aku test plak
tgk die ckp ape


Harris:hahaha
xsemena2


naz*r: kalo aku jd kau
mmg keciwa ah


Harris: keciwa sbb apa
ko adalah saingan xpadu


naz*r: haha
tp minah ni ramai peminat rahsia ni


Harris: biasa r


nazir: die jenis pandai tepis


Harris: hahaha
ilmu tinggi
mcm aku r
biasa rijek2 awek
hahaha


naz*r: haha ceh
die da tak kapel ngan mamat tu da kan?


Harris: ala bedebah
mamat tu pun ko suh usha pakai fs je
nampak pun xpernah


naz*r: haha asal?


Harris: ni lagi manakan aku tau
status hubungan mereka


naz*r: hahaha
ade bran, mau tnye terus?


Harris: uih
nampak sgt r tektik kita


Pastu sambung lagi sejam isu sama..terus tak hilang sifat-sifat mengantuk gua..mudah!!

Selamat Mencuba Ya Adik-adik!

LembagaPenapisanPenulisan : Serius banyak cacai-maki gua tuka subjek kasi budak-budak Darjah 6 buat rujukan untuk subjek Penulisan UPSR

2 487 batang pen patah:

Abang Ben berkata...

sebelum subuh bergossip eh?

Achan Sinclair berkata...

gua rasa ini lebih kepada penyusunan strategi..hehe