1 Kisah-kisah Maskulin Part 1

Genre : Filem berfikir

Teraju Utama : Achan Septriasa, NyamQ dan Kong

Lokasi Pengambaran : Restoran Farouk & Sithick, Tronoh, Perak

Drama :

Selepas bermain volleyball 3 pemuda harapan bangsa ini membawa diri ke mapley bersama beberapa rakan lain.

NymQ : Cik X kalau dia tak dapat amik bola memang buat aksi comel dengan gaya yang menakjubkan.

Cik X adalah suatu benchmark kecantikan dunia bagi pemuda-pemuda batch gua.

Kong : Tak pa, sebab dia Cik X, maka dia dimaafkan. Cuba kalau Cik Y yang buat.

Cik Y tak da lah seindah Cik X, kalau lebih jujur memang jauh panggang dari api.

NymQ : Cukup 3x kali dia buat gaya macam tuh, aku halau dia keluar dari court.

Achan : Gua suruh dia salotape mulut.

Kong : Lelaki memang bersifat facist.

*Facist adalah mementingkan paras rupa yang cantik dalam setiap perkara.


Achan : Aah, sometimes. Sambil menyedut sirap limau.

Semua mata memandang kearah gua dengan renungan tajam.

Achan : Okay!! Selalunya memang lelaki bersifat facist. Perempuan macam mana pulak NymQ? Depa facist jugak ke?

NymQ adalah kaum lelaki yg lebih memahami kaum hawa dari mana-mana lelaki. Quote from himself.

NymQ : Kadang-kadang, depa pun facist. Ala manusia kan? Asal lawa je, semua yang salah jadi betul. Perempuan pun lebih kurang ja.

Achan : Patut ramai perempuan-perempuan di luar sana memaafkan dosa aku macam tuh aja. Depa facist jugak rupanya. Sambil hirup sirap limau sepam lagi.

Kong nampaknya bersikap dingin terhadap kenyataan gua.

1 487 batang pen patah:

AlexAlabasta berkata...

Ini satu pembohongan, NymQ tidak pernah berkata akan menghalau Cik N kuar gelanggang. Rasanya ada suara keempat dari bucu meja sebelah Utara Sithik(rujuk kepada pemuda yang datang lambat berdua)

Ape2 pon, saya masih percaya pompuan juge facist!