3 Jalan-jalan Cari Gaduh Di Gunung Nuang

Lokasi : Gunung Nuang, Hulu Langat dan Karaoke, Alamanda

Teraju Utama : Achan Sinclair, Jali Bajet, Nurul Syamimi dan Nadhiratul Nasuha

Kenderaan : Roll Royce Body Kit MyVi milik gua.

Genre : Kekeluargaan

Tarikh : 2 Muharam 1420

Cuaca : Tip-top

Drama :

Hari Isnin cuti beb, tak kaciplah duduk rumah sambil usha Astro channel AXN yang mengulang tayang filem sama berulang kali. Tak kena dengan jiwa gua. Gua mengambil penyelesaian untuk mandi air sungai dengan rakan-rakan sekolah dulu (STAR, Klang). Yea..kisah lebih setengah dekad dahulu!! Bunyi ramai yang nak pergi.. Last-last 4 manusia ni jugak yang pergi.

Kami memilih sungai di sekitar Hulu Langat, lu paham la kan sekarang ni musim cuti sekolah. Maka sungai-sungai di penuhi dengan bapa-bapa dan anak-anak, tapi ini tak melunturkan semangat remaja seperti kami untuk beriadah. Raun punya raun, akhirnya kami bertapak di sungai tepi Gunung Nuang. Ok la ada 2 famili, mungkin kawasan agak dalam dan tak sesuai untuk bawak anak berusia bawah 15 tahun. Makanan di sediakan oleh Cik Syamimi kita dan gua sendiri, terima kasih kepada kami berdua. Tahniah juga kepada Bajet dan Dhiera sebab bawak perut..hehe


Pembuka selera, gambar gua. Baru bersemangat nak hidup!! Tak dalam mana pun. Gua duduk atas batu tuh. First dapat air memang excited jugak la..Latar Belakang, Dheira.

Semangat waja gua dalam air disanjungi oleh Bajet dan tak diambil endah oleh Dheira. Tak pa..jarang bergambar ek..tenunglah lensa kamera tuh puas-puas. Air tak da la sejuk ye r, gua start mandi pun dah pukul 2, jadah ape nak sejuk cam Alaska.


Kalau gua taruk gambar Syamimi nanti Bajet tarik muka. Kalau taruk gambar Bajet pulak nanti macam gua tak ada pedoman hidup.. Taruk gambar Dhiera apa efek? Kena bambu dengan dia? Hahaha..tak ada dia nak tembak gua pakai Bazuka pun. Poket terkeluar tuh!!


Ikut ketinggian : Bajet, Syamimi dan Dhiera.


Okay...nanti kita hantar dekat majalah Mangga!! Perangai tiada bezanya dengan zaman dulu. Gaya nak remaja sentiasa. Oh yea..gambar mereka pernah keluar di majalah Remaja pada awal 2000. Aku lupa edisi mana.


Selepas penat buat perangai di Gunung Nuang, kami mengambil keputusan untuk berkaraoke di Alamanda Putrayaja. Gambar : Syamimi bersetuju bahwa suara gua ada iras-iras suara Irwansyah. Lu rasa lagu apa gua nyanyi? Haa... If I Let You Go dendangan asal Westlife.. Hmm..ada la iras Nick Carter.


Bukan main serius muka Bajet menyanyi, bukan lagu Search pun tapi lagu Mas Mona nyanyian Jeffydin. FYI, ini kali pertama gua usha Bajet menyanyi selepas hampir 10 tahun gua kenal dia. 10 tahun, 1st time menyanyi!!!


Dheira dan Bajet bukan main seronok dapat bergambar bersama idola masing-masing (gua).


Syamimi tenang ketika bergambar, dan situasi berubah serta merta selepas beliau mengetahui kewujudan 'tanduk' di dalam gambar tersebut. Gambar terakhir kami dalam situasi harmoni sebelum unit FRU dari PDRM datang menenangkan keadaan.


Sememangnya kami buat perangai macam zaman muda remaja, bergosip di sana-sini, kutuk rakan-rakan lain, menebar fitnah di sana-sini dan lain-lain lagi. Terima kasih daun pisang kepada semua yang terlibat!!

3 487 batang pen patah:

Shafreen berkata...

Cmner r agaknye suare mse bajet nyanyi...gua pn nk dgr jgk...cm rugi je terlepas scene bajet nyanyi....ha4

Bajet berkata...

Ada la iras-iras Josh Groban.

Achan Sinclair berkata...

Tu lah yang misteri...sekarang gua tak wonder...kenapa Bajet tak nyanyi,sebaliknya lebih bergemar maik sax...hehehe