0 Mix Up Gig!! - Gig Versi Raya Haji

Selamat Pagi Rakan-rakan,

Semalam gua dah nak pulang ke Taiping untuk menyambut Aidiladha yang penuh bermakna bersama sanak-saudara. Tapi disebabkan masalah teknikal, aku terpaksa kensel pulang ke kampung dan pergi ke Paul's Place di Jalan Klang Lma adan menonton gig. Encik Bono menghasut gua dari tak buat apa kat rumah, baik kami pergi ke gig. Support Influx main...



Dan gua dapat rasai bahawasanya, gua dah agak berusia ke gig. Bono apentah lagi tue 4 tahun dari gua, dah macam bawak bapak ke gig. Sumpah gig ni ramai ngan budak sekolah, aku tensen beb!! Ketandusan awek lg...arrgghhh

Namun gua respek habis la kat Influx, main pernuh bergaya, macho dan sehat. Uhh ya, Influx feat Izhan (ex-bassist Band Jamen). Walaupun Ikram ada wat mistake time solo...tet..tet..tet..hehehe. But well done bros, bunyi unik ala-ala The Times mix dengan Laila's Lounge. Ada nilai-nilai komersial, tak lama lagi bule masuk carta mingguan di radio swasta la.

Gua tertarik jugak dengan band Whisker Biscuit, sebab dorang main lagu-lagu grunge. Permainan yang grung macam lahabau, sememangnya gua tak payah komen. Pakai gitar Strat disusuli dengan efek kaki DS-1, memang %&^*). Lagu cover Nirvana, Lithium bergaya membuatkan gua rasa kat Seatle, selamat mamat tuh tak puykul Mika (Incek organizer) je. Kalo die pukul mika, memanhg dialah Kurt Cobain versi jawa.

Fatally Oi!, sebuah band oi dari Shah Alam yang memainkan music harcore + oi?? Erk, pelik kot bagi gua.. hehe.. Tapi layan gak r, vocalist yang memang peramah dan pandai mengambil hati penonton..hahaha. Lead guitar dorang, memang jambu ala-ala hero citer korea siap baju pink lagi. Pasti hati Pidus Influx ada tersangkut sikit..hehe. Fatally Oi! main 3 lagu sendiri dan 1 lagu cover ACAB, We are born tobe Skin!!

Totally, band main ok je la. Except influx yang memang ada levelnya tersendiri. Bukan sapot member, tapi ni kenyataan.

Occaayy (Borrow skill Bro Ben), gua nak pergi menebas pohon buluh bikin lemang. Ye la esok raya kan?

Selamat Hari Raya Aidiladha..

0 487 batang pen patah: