0 Sila Tinggalkan Pesanan Suara Selepas Nada Ini.. Beep

Gua discover something interesting. At first I realized this thing happen to my mum only. Suddenly, during this raya gua discovered bahawa saudara perempuan belah mama gua pun ada habit yang sama. Mungkin faktor genetik.

Mama gua selalu meninggalkan memo (pesanan suara) dekat gua time gua tidur. Antara pesanan stereotaip adalah seperti berikut :

  • Bangun nanti, makanan ada kat bawah tudung saji.
  • Mama nak keluar, sliding door tak kunci.
  • Mama nak keluar pergi...bla..bla..
Tetapi sejak raya lepas, gua perasan cousin gua dan untie gua dah mula meninggalkan pesanan suara ketika gua tidur. Mungkin kat dahi gua tertulis ' Gua tengah tidur, Sila tinggalkan pesanan suara anda selapas nada ini. Gua akan contact later on'.

Namun gua ada jugak sistem automatik menjawap memo. Setiap kali pesanan berakhir, gua akan menyahut dengan nada 'Hmm' secara separa sedar. Kadang-kadang gua ingat memo tuh, kadang-kadang lost. Memori RAM gua kecik.. 250kb jek.. Maka kepada yang berkenaan, len kali sila tinggalkan pesanan suara dengan ayat yang pendek dan padat. Macam Frost ajar gua nak lepas mesej kat voicemail...

0 487 batang pen patah: