3 Mungkin Itu Caranya.

Kalaulah, malam itu gua bersendirian di pejabat sehingga jam 12 tengah malam. Kerja-kerja yang menggunung seperti memangkinkan kesibukan si suami hingga anak-anak terbiar tanpa kasih sayang membuatkan gua tak boleh pulang ke rumah. Segala tugasan perlu disiapkan walau apa cara sekalipun. Jam 12.10 tengah malam, gua keseorangan.. Cilake officemate yang lain, lu tinggalkan gua sendirian. Tiba-tiba.. Dari mana munculnya makcik cleaner yang mengelap meja di pejabat gua. Tengah malam.. secara logiknya syarikat pembersihan yang begitu efektif bekerja 24 jam sehari? Gua usha mak cik tuh, rambut die panjang, muka berpaling ke bawah je. Haram..gua dah cuak. Gua terkumat-kamit membaca segala ayat yang ustazah gua ajar time sekolah. Hanya doa makan yang mampu muncul di mulut gua. Tak boleh jadi, gua bukak laptop gua. Search ayat-ayat Quran.. Arghhh.. Laptop gua hank.. Gua ambik laptop tuh, hempas dfilantai dan pijak semahu-mahunya.. Demmmm!!!

Pada keesokkan hari, gua bangun tidur, beli paper, bukak ruangan iklan dan membuat panggilan telefon. "Hello, saya nak mendaftar dalam Kursus Menhafaz Al-Quran Dalam 30 hari!!"

3 487 batang pen patah:

Abang Ben berkata...

gua ingatkan orang silat ni jampi mentera semua terer dah

AlexAlabasta berkata...

Daaaaaaammmmmmmnnnnnnn~~~~!~!~!!!

Thank God aku bace siang2, time ko g test silat. Kalo tak... Dah la rumet gue balik.

Nak lagi chuak ape tau? Die main chilut-chak ngan ko waktu ko nak ke lif. Lagi best die buat chilut-chak time ko nak amsok toilet dalam bowl tuh~

(meremang, meremang~)

Zulheiry Fahmie Zulkifli berkata...

cilake lu mat.. ko jgn dowh.. ujung tawun ni aku kijer kat IRC sorg2.. abah da xderk.. aku dok bilik kat V2 no pn sorg2.. satu blok ni aku sorg2.. wosh~