11 Tahniah Kepada Trafik Bahagian Kuala Lumpur

Genre : Konflik

Masa : 8.50 am

Tempat : U-Turn, Sri Hartamas

Pelakon : Achan, Polis Trafik 1 dan Polis Trafik 2.

Drama :

Seperti hari yang biasa, gua bangun pagi dan bersiap untuk ke pejabat. Gua berhenti seketika di depan kaca TV, menonton Malaysia Hari Ini sudah menjadi lumrah hidup ku. Tepat jam 8.30 pg gua angkat briefcase meninggalkan rumah.

Memandu diiringi album terbaru Butterfingers menjadi sebatian penting dalam hidup. Kota metrolitan yang dipenuhi kapitalis berasak-asak mencari harta. Gua pun sama, tapi terus terang gua suke zaman belajar lagi beb. Hidup tenang...setenang-tenang hidup. Macam mana la korg nak countdown tunggu pencen...arrgghh

Perjalan ke opis gua mengambil masa 20 minit tanpa apa-apa halangan. Kalau ada kucing melintas atau lain-lain hazard, maka tune gua pasti lari.

Gua sampai diperkarangan Hartamas, gua terpaksa u-turn untuk ke Plaza Mont Kiara. Seelok je gua u-turn, Polis Trafik 1 yang menyorok di balik jalan mengangkat tangan tanda dah jumpa mangsa.

Demmit, gua lupa pakai seat belt. Mengapa sixth sense gua lemau hari nie...argghh... Ikuti perbualan gua dengan Polis Trafik 2.

Polis : Boleh saya saman kamu?

Achan : Tak boleh.

Polis : Kenapa tak boleh?

Achan : Dah encik tanye saya, saya jawap la tak boleh. (Buat muke ganas)

Polis : Kenapa tak pakai tali pinggang ni?

Achan : Ni (Sambil tersenyum dan memegang buckle tali pinggang Polo yang gua beli kat OU time MegaSales harituh)

Polis : Diam..sambil mengusap-ngusap pemegang pistol revolver disemat rapi di tali pinggangnya yang disediakan untuk ditembak kepada mana-mana penjenayah yang engkar.

Achan : Gua sedikit goyah apabila melihat situasi tersebut.

Polis : Kenapa tak pakai tali pinggang keledar? (Tanya dengan nada sedikit tinggi)

Achan : Maaf encik, time sahur tadi saya terlajak makan pulak. Nak tarik seat belt tak sampai..Sorry lah encik..

Polis : Bak lesen....

Achan : Tekan minyak then tekan NOS...cabut dari polis..

notakakisaman : Kan best kalau gua bertindak macam tuh pagi tadi.. Kenapa gua baik hati bg lesen kat polis tuhh...eerrgghh..melayang RM200 kat raya nie...

11 487 batang pen patah:

AlexAlabasta berkata...

Tiada kata seindah "tahniah~"

kEyrOL~ berkata...

huisshh~~ tarik seat belt x smp~
polis x kesian kt ko? huhu!

Chocolate berkata...

hahaha.
u buat lawak mcm tuh, mmg la kena saman.
u cakap sorry saja. i selalu je tak kena saman.
hahhah.

the last time i kena, bagi satu kotak rokok je.
senyap.

cem berkata...

ko xwat muke jambu ko?
ptt r kene saman..cube wat muke comey+jambu kt polis tu..
sure polis tu bg pistol die kt ko..

BENTARA berkata...

takziah dari gua... lain kali buat lagi ye (nasihat sindir ;))

Achan Sinclair berkata...

NymQ

Terima kasih atas ucapan yg diberikan. Aku menanti post sedey kat blog ang untuk aku balas ucapan tahniah..

----------

keyrol

Hahaha..gua dah cakap seatbelt tuh saiz 28 beb..die tak caye...

----------

Noin

Im lovely guy, tamau bribe polis.. Jika nama i adalah Noin, its ok. Still die bagi chance. But Im Acan..Sume laki kat dunia ni jeles ngan i..

---------

Chem

Aku dah goda dia..tapi dia tak makan goda beb..aku dah nk try bukak butang baju tunjuk dada...kang die dah acu pistol kat mulut aku..ape cher..

--------

Bro Ben

Terima kasih atas ucapan..len kali buat lagi..hmm tengok lah dulu (buat muke kering)

eddie dewanaga berkata...

bagus la lu takde niat langsung nak bribe diorang..

tapi rm200 tu... tersedak jugak bro time2 nak raya ni.

TEAM B.I.O.N.I.C berkata...

syabas bro....

led berkata...

ahaha
barai a ko can!
aaa...mcm mane pun takziah a..
bru nak pau ko blanje buka pose..
rugi2~

Nuriman berkata...

giler ah, terlajak makan sampai seat belt tak cukup. kene special order ni

Achan Sinclair berkata...

eddie

huih..200 tuh boleh sapot minyak + tol + rokok balik taiping beb..

----------------

team bionic

trimas bro T_T

---------------

iman

itu hanyalah alasan ciptaan semata-mata..lebih tepat ianya adalah fiksyen