3 Mana Pisang??

Masa : Masuknya waktu Zohor bagi Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan kawasan² yag sama waktu dengannya.

Tarikh : 5 Ramadhan 1429

Tempat : Masjid INTAN, Bukit Kiara

Pelakon : Achan Sinclair & Pisang.

Drama :

Rutin mingguan ke masjid menunaikan solat Jumaat perlu diteruskan selagi nyawa dikandung badan. Macam biasa hari Jumaat perkara wajib mesti ada kat masjid, selain khutbah Jumaat ialah pisang wakaf kepada jemaah, memang lazat. Setibanya gua di masjid...

Achan Sinchair : (Monolog dalaman) Weh, mana pisang ni?? Sapa sorok pisang nie?? Gua straving ni. Dorang tukar port pisang ke?

Gua pun keliling masjid beberapa kali mencari pisang. Gua bajet Tok Khatib dah sorok kat mimbar, simpan untuk kegunaan peribadi dia jek. Gua dah ugut Tok Khatib tanya piasng kat mana, dia tak ngaku. Tak pe...

Achan Sinclair : Deemmm..hari puase, sape lak nak sedekah pisang!!

notakakirembatpisang : gua masih tak sebati dengan Ramadhan lagi ni. Selamat pisang, bukan Pizza Hut.

3 487 batang pen patah:

Nuriman berkata...

aku baca post ni aku ter gelak, pastu aku scroll mouse ke bawah, aku meningkat kan la daya tahan gelak aku gambar ko tu mampu mebuat kan org lain tergelak sampai batal puasa wakaka

AlexAlabasta berkata...

Abang, mak nak tanye sket, niat abang nak gie mesjid ni sebab pisang ke nak solat?! -Mak Achan-

Achan Sinclair berkata...

iman

memang orang gelak..muke i kan adalah penghibur dikala lara (ask izza for approval..hehe)

------------

NymQ

Weh gua keturunan diraja..gua panggil Bonda..hahaha