0 Jejari Mentega Siaran Lansung di Laundry@Bar

Semalam apabila jarum jam gua tepat menunjukkan pukul 6 petang, tanpa perasaan syak wasangka dan ragu-ragu gua terus touch ID card gua untuk memastikan gua balik ofis secara sah melalui pintu, bukan ikut tingkap. Gua rushing gila-gila la..gua turun opis ternampak Zarith Nadia.. dia tak ada kaitan dengan cerita ni pun sebenarnya. Iklan jek, gua tau die bace entry ni..hehe

Gua sampai rumah, gua mandi. Badan dah tip-top, bau pun macam kilang Johnson&Johnson. Gua pergi mendirikan tiang agama selari dengan tuntutan agama gua. Bersempena malam Jumaat, sejak sekolah menengah lagi gua disarankan membaca Yassin. Time ni lah gua dah review balik hukum-hukum tajwid yang diajar ketika dibangku sekolah dulu.. Gua pun tak paham kenapa di bangku sekolah, walhal ustzah gua tak ajar kat tajwid di bangku sekolah, dia mengajar di dalam kelas..abaikan..

Then gua menunaikan solat Isya' dengan penuh tawwadu'. As usual, gua cari seluar jeans grunge gua namun tak jumpa. Talian hayat diperlukan, gua seru nama mak gua dan nama barangan yang dicari. Pasti jawapannya tepat, ringkas dan ditambah dengan sedikit maki-maki oleh mak gua. Never mind, gua rock.

Dengan cekapnya gua menyarungkan seluar grunge gua. Perrghh..semenjak bergelar konsultan, gua memang tak pernah pakai seluar grunge ni lagi. Mak gua panggil, die nak gunting benang-benang kat seluar gua. Perrghh..mama, benang-benang ini lah yang meningkatkan nilai seluar nie. Then gua nak keluar, gua salam mak gua, mintak izin. Gua nak pergi gig, mak gua izinkan. Kalau gua ejas sket mintak kebenaran nak pergi Laudry Bar, insyAllah mak gua tak benarkan dan tak merestui pemergian gua.

Setibanya gua di Laundry, bersepah budak-budak sekolah menengah. Weh..balik..esok ade ujian pertengahan tahun la woi. Time tuh band Bunkface sedang bermain. Budak-budak ni dari Klang, time gua kat scene Klang. Budak-budak ni tak masuk sekolah menengah lagi. Tapi skang gua salute la. Main clean beb, showmanship memang kaw. Ni first time gua usha show dorang. Memang Blink la beb..konfem boleh pergi jauh..walaupun guitarist die pakai gitar cutting Les Paul cap SX..hehe..jgn mara~ Memang budak-budak Bunkface ni menguatkan alasan budak-budak perempuan sekolah menengah untuk datang ke bar tengah-tengah malam macam tuh.

Kemudian sessi baling-baling CD, gua tak layan baling-baling CD ni. Kalau main baling Lamborghini Reventon, memang gua take part la. Baling-baling Maria Ozawa pun tak pe, memang die pun suka dibaling-baling...hehehe..

Pas tu band post-punk Oh Chenta ku mengambil alih perhatian para crowd. Perrgghh.. crowd cam syaitan kena azan, mengelupur atau dikenali sebagai bagging. Lelaki-lelaki kurang bijak cuba membuat body slam dikawasan sebesar 10x10 tuh. Memang tak kan sampai kat gua la. Kalau awek len r, tak kan sampai kat tgn org lain..hehe.. Akibat kesan dari kejadian bangging tak tentu arah tersebut, gua dah dapat tempat depan stage tengah sekali. Terima kasih semua!!

Kemudian gua menanti sesuatu yg pasti, tapi tak mari-mari lagi. Ape cerita beb?? Then gua ditepuk di bahu.. Excuse me.. Uhh, gua halang jalan stage rupanya, patut la strategik lain macam tempat gua berdiri. Gua toleh..hmm..ini yang gua nanti-nantikan. Butterfingers!!!!

Posisi gua memang gile strategik, depan dan tengah stage. Batang idung gua dah nak kene batang idung emmett dah. Korang bayangkan strategiknya posisi aku. Aku dah tanye detail pasal performance malam tuh kat Loque, as expected Loque tak de. Die kat Boston, mustahil la die datang malam tuh pas tu balik hari ke Boston. Maka aku tanya Loque malam ni Butter nyanyi pakai minus one je ke?? Agak kurang hajar soalan aku...hahaha.. Loque kate those guys ade..ngeh2..

Aku usha malam tuh lead guitar dimainkan oleh sorg mat salleh bernama start dari 'H'.. Macam URTV lak, pakai nama Mr. H..hehe. Malam tuh Butter berkonsepkan Accoustic. Waahh..aku memang mamat akustik, sentimental beb..hahaha.. Butter memainkan beberapa lagu; Cuai, Joget Global, Bebas, Maharani, 1000 Tahun..

Walaupun terdapat masalah teknikal pada gitar Emmett, namun persembahan yang diberikan oleh Butter memang menusuk kalbu. Encik Kadax bermain bass dengan begitu groovy skali..dasat2. Dan aku terperasan riff-riff lagu dalam track 'Joget Global' ada persamaan dengan lagu Queen - Bohemian Rhapsody. Tapi Butter adalah Butter!!!

Habis gig..gua sembang-sembang sket ngan Emmet..gua sebat album baru dorang k e m b a l i ..then gua tidur..mimpi indah!!!


notakakibermentega : Janji-janji loque ternyata benar,,,gua tidur malam tuh senyum jek...mak gua musykil!! sory post ni lambat publish, opah gua datang serang umah gua. Die bawak banyak buah, gua tak leh tahan nafsu buah-buahan ni =)

0 487 batang pen patah: