0 Cinta Bajet

Ketika gua masih menuntut ilmu di bangku sekolah, bakat semulajadi gua semenangnya dah terserlah sebagai seorang penghibur bertaraf professional. Time tuh, kalau gua jalan gi kantin awek-awek, cikgu-cikgu wanita dan kadang-kadang mak cik kantin itu sendiri asyik swwit2 kat gua. Lu paham la, kulit orang pan-asia macam gua ni kan putih. So bila blushing gua akan bertukar menjadi merah dengan pantasnya. Ini introduction yang tak de kaitan dengan citer gua ni..saja nak bangga diri, tu je tak lebih dari tuh.



Sebenarnya gua ada member, nama die Zali (aka Bajet). Beliau adalah bedmate gua time kat asrama Klang dulu (katil atas gua). Time form 4 beliau pandai sket, maka dapat melanjutkan pelajaran ke MCKK. Dan gua terpaksa dibuang sekolah atas alasan-alasan Pengetua gua admire kat gua, then die anta surat pakai posmen dak junior. Then gua tak reply siap gua suh posmen tu bagi tau Pengetiua, hubungan antara gua dan dia hanay umpama guru dan murid aja, tak lebih dari itu, pas tu dia forward surat buang kat gua..perrghh..camni r lu. Tapi gua tak kisah, sebab gua dipanggil balik masuk sekolah tu sebab protes dari warga sekolah tuh yang majoritinya ahli berdaftar Acan Sinclair Fan Club. Sambung cite Zali; pada waktu ketika gua melanjutkan pelajaran ke U**, Zali pun diterima masuk sama...jodoh beb..

Bajet dengan hobinya sejak sekolah menengah.


Tatkala gua sedang gigih belajar selepas bajet insaf kene terajang sekolah, gua ada member ngan sorang awex nama dia, Nurul Syamimi bt Sajali. Dia ni muda-muda dulu orang kuat dalam pergerakan fan club gua r. Kitorang classmate dari form 1 sampai form 5, kecuali form 3 sebab time tu kehidupan ala Kurt Cobain menyebabkan kualiti pembelajaran gua sedikit terabai dan gua jatuh ke kelas 2nd last..ngeh2.. Syamimi terkenal dikalangan clan-clan aku sebab beliau memiliki kasut yg blink-blink dan syilauu~




Dari kiri : Syamimi (Mentee), Sue(mentee) dan Acan Sinclair (Mentor) dan beg hijau yang gua pakai sehingga kini.


Nak dijadikan cerita, selepas tamat zaman ke'SekolahMenengahan', kedua-dua rakan membesar gua ni couple..pergghh..tangkap leleh beb..hehe

Kini Syamimi sedikit advance dari gua, die blaja kat Universitas Kristian ape ntah kat Jakarta amik medik (bajet kisah cinta lu macam siri drama melayu Cinta Medik ke?? ). Dan beliau nak blah ke Jakarta pada minggu nie. Semoga dorang bahagia dan Syamimi balik seberang dengan selamat. (baik-baik g sane, kartu mue dah expired)..hehe..


notakakikasutsyilau: bawak balik Shandy Aulia kat aku nanti ek...sebagai buah tangan dari seberang..apalah sangat Shandy Aulia tu kalau nak dibandingkan dengan nilai pesahabatan kita..(skrip Cinta Medik). :P

0 487 batang pen patah: