0 Politik atau Dipolitikkan??




Politik!!!

Kini manusia sedang hangat berpolitik??

WTF politic is all about??

Punkers fuck against politic right?? (maaf kini jiwaku tak berapa nak Punk)



Hmm..mereka bilang politik kita kotor, perlu dicuci dan di'Bersih'kan. Biarkanlah, adakah politik ini kotor kepada golongan dacing sahaja? Apakah yang beroket itu tak meninggalkan kesan hitam selepas ia terbang?? Apakah bulan itu diatasnya bersih-bersih belaka?? Tak kan tak ade kesan kotor sikit pun, walaupun debu di bulan??


Politik kini adalah satu-satunya landasan untuk mengubah dan membawa sesuatu yang PERLU pada peringkat tertinggi di Malaysia. Maka wujudlah manifesto-manifesto yang menjanjikan kata-kata manis demi membodek rakyat Malaysia tulis 'X' di kotak sebelah muka mereka. Tapi ianya adalah satu-satunya cara yang effektif untuk masa KINI, sah2 lah rally bukan satu cara yang effektif, mungkin esok negara kita menjadi satu negara bawah pimpinan aristokrasi atau pun ditaktor. Maka politic isn't the best way in that time!! Maka bersempena keadaan yang masih mengizinkan, pergilah mengundi. Mampuslah jika kamu nak pangkah atau tulis 'Fuck Off'..itu terpulang kepada anda!! janji anda keluar mengundi.

Apa yang dapat aku perhatikan politik di Malaysia umpama makan nasi lalu memberakkan balik nasi tersebut. Falsafahnya memang begitu.

Pada awalnya mereka (Calon2) ini lapar dan tidak berkuasa, keletihan. Maka mereka pergi mencari nasi ( penyokong2 kuat lagi fanatik gile babi) untuk memuaskan perut yang kelaparan itu.

Maka makanlah ia nasi tersebut, lalu mereka jadi kenyang lalu bertenaga kerana efek nasi tersebut yang memenuhi perut berlapis mereka. Selepas mereka kuat, mereka boleh bangkit untuk melawan dan berperang.

Namun, pada suatu ketika nasi yang mereka makan itu dah tak berguna lagi kerana mereka dah kuat. Maka beraklah mereka nasi-nasi tadi yang telah memberi tenaga kepada mereka.

Lalu nasi tersebut telah transform menjadi tahi, maka tahi tersebut tinggallah melepet di tepian jalan. Lalu suatu hari, merteka lalu dan mmemijak tahi tersebut, cilakalah ke atas tahi tadi. Walhal mereka sedar yang dipijak itu adalah tahi mereka sendiri. Namun kecilakaan itu hanya ditujukan kepada tahi sahaja bukan pada pemilik tahi.

Jadi perkara seumpama inilah yang berlaku didalam politik kita.Semuanya Sama tak kira Sang Saka, Dacing, Roket, Bulan mahupun Calon Bebas..selagi yang bertanding menjadi calon itu adalah manusia..maka inilah jadi nya..umpama Anwar dan Dr. M.. semua tahu kan sapa tahi sapa yang memberakkan nya.


If u already involve in politic, hanya ada 2 possibilities samada anda; tahi atau tukang beraknya.
Itu pasti!!!!

0 487 batang pen patah: